مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب در جلسه بازدید از پروژه مشیر و هم چنین خانه تاریخی جمشیدی حضور یافت

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب در جلسه بازدید از پروژه مشیر و هم چنین خانه تاریخی جمشیدی حضور یافت

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب، مهندس فرشاد فرزین مورخ 1397/03/03در جلسه بازدید از پروژه های مشیر و خانه تاریخی جمشیدی ، مهندس اسماعیل تبادار استاندار محترم فارس را همراهی نمودند.

farshad_farzin  

در این بازدید تبادار ، فراهم کردن حیات نو و بازآفرینی منطبق با آداب و رسوم و معماری گذشته را از مهمترین مولفه های احیا بافت های تاریخی دانست و گفت: همانگونه که از آثار میراثی به جا مانده از دوران زندیه، صفویه و... سخن می گوییم باید نماد هایی از دوران حاضر نیز در معماری ساختمان ها و فضاهای شهری ایجاد کنیم.

esmaeil_tabadar

 
مهندس تبادار با تاکید بر اینکه احیا بافت تاریخی به صورت نقطه ای به تنهایی کافی نیست، خاطرنشان کرد: پروژه های بافت تاریخی باید با نگاه به اطراف و تدوین برنامه ای مشخص برای محیط پیرامون پروژه طراحی و اجرا شوند.
وی با اشاره به توضیحات ارائه شده از سوی دست اندرکاران پروژه مشیر، ابراز امیدواری کرد با پایان این پروژه مجموعه ای گردشگری با نمادهای تاریخی دوران زندیه و بازار وکیل و سایر نمادهای موجود در شیراز را بصورت یکجا در خود داشته و در این منطقه به بهره برداری برسد.
 970303
استاندار فارس با بیان اینکه پروژه مشیر می تواند حرکتی برجسته را در بافت تاریخی ایجاد کرده و با تغییراتی که به وجود می آورد حیات و زیست موزون دوباره بافت را احیا کند، افزود: حمایت از سرمایه گذاری، احیا بافت های فرسوده و رونق اقتصادی در این بافت به صورت جدی در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار دارد.
 
پروژه مشیر در زمینی به متراژ 12000 مترمربع و زیربنای 74000مترمربع با کاربری تجاری، تفریحی و فرهنگی در متراکم ترین منطقه جمعیتی بافت تجاری شیراز  واقع شده که در طراحی آن از معماری اصیل ایرانی اسلامی بهره گرفته شده است.
 
مهندس تبادار همچنین از مراحل مرمت و بازسازی خانه تاریخی جمشیدی نیز بازدید کرد. وی با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در راستای مرمت این بنا، گفت: بازسازی بناهای تاریخی نه تنها از نظر بازگردان هویت اصیل این بناها ارزشمند است، اثرگذاری برجسته ای نیز در احیا حیات و پویایی در محیط پیرامونی این بناها خواهد داشت.


970303-1

 
 
عمارت تاریخی جمشیدی مربوط به اوایل دوره پهلوی است که توسط معمار سرشناس شیرازی مرحوم ابولقاسم مهندسی ساخته شده و در خیابان منوچهری واقع شده است.این اثر تاریخی در دی ماه 1380 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

۳ خرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید