جلسه کمیسیون معماری پروژه های شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب در محل جلسات گروه سرمایه گذاری مسکن برگزار شد.

جلسه کمیسیون معماری پروژه های شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب در محل جلسات گروه سرمایه گذاری مسکن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب مورخ 1397/03/07 جلسه کمیسیون معماری پروژه های مثلث، سایه شیراز و قطعه81-82 پروژه ستاره کیش با حضور اساتید محترم، آقایان مهندس، پورکرامتی (استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران)، شیخ زین الدین (عضو مهندسین مشاور باوند)، میرحسینی(عضو هیئت مدیره گروه)، فرشچیان(رئیس هیئت مدیره گروه)، مروج (معاون فناوری و مدیریت ساخت گروه )، فرزین (مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب)،موسوی (معاونت فنی و اجرایی شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب)،امیدبخش(طراح پروژه سایه از آتلیه اکنون)،شفیعی(طراح پروژه 81-82 ستاره کیش از مهندسین مشاور گروه سرمایه گذاری مسکن) و جناب آقای دکتر تغابنی(طراح پروژه مثلث از دفتر گروه دیگر) در محل برگزاری جلسات گروه سرمایه گذاری مسکن برگزار شد.

tehran9703

در ابتدای جلسه جناب آقای مهندس فرزین مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب توضیحات مبسوط در رابطه با پلان های معماری بازنگری شده در جهت حفظ برند و سهم فروش در بازار رقابتی و همچنین گام برداشتن در مسیر مشتری مداری را به حاضرین ارائه کرد.

tehran97032  

در ادامه جناب آقای دکتر تغابنی به نمایندگی از شرکت گروه دیگر مطالعات و مراحل بازنگری پروژه مثلث شیراز را به اطلاع سایرین رساند.

طرح اولیه بلوک F مجموعه دراک شیراز توسط مرحوم آقای مهندس میرمیران در قالب یک هندسه مثلث با تأثیرپذیری از فرم­های بستر طرح و با سازماندهی منطبق بر ساختار و هندسه مثلث به لحاظ نظام سازه­ ای و سازماندهی فضاهای معماری و دسترسی­های عمودی و افقی شکل گرفته بود. پلان­های مسکونی چهار واحدی دوبلکس در طرح فوق طی دو مرحله توسط مشاوران بعدی مورد بازبینی قرار می­گیرد که در نتیجه این بازنگری­ها نظام سازه­ای منطبق بر ساختار مثلث دگرگون می­شود و واحدها از حالت دوبلکس به مسطح تغییر می­یابد، در عین حال یک مجتمع تجاری مرتفع در ضلع شرقی پروژه ساخته می­شود و دیدهای غربی پروژه را محدود می­سازد.

tehran97033  

در این مرحله و درتاریخ اسفند 95 "مشاور دیگر" وارد پروژه شد و پس از بررسی و مطالعات وضع موجود در خصوص طرح سازه و کارهای انجام شده، استراتژی و اهداف طرح پروژه را در قالب موضوعات زیر مشخص نمود.

1-      حفظ ایده اولیه طرح مهندس میرمیران در پوسته پروژه، در هماهنگی با مجموعه موجود و بروز رسانی نماهای پروژه.

2-    سازمان­دهی روابط داخلی پلان در جهت افزایش سطح مفید و عملکرد بهینه در هر فضا و تقسیم بندی جدید واحدها از نظر متراژ با توجه به نیازهای امروز بازار مسکن.

3-      بازنگری طرح محوطه ­سازی.

در بخش اول مشاور دیگر ضمن تأکید بر حفظ الگوی خطوط افقی بکار رفته در نمای بلوک­های اجرا شده اقدام در بروز رسانی و توسعه این ایده می­نماید و ضمن حفظ ین اصول کلی در نما با افزودن حجم­های متغییر مثلث شکل و حجم پله فرار و اتاق­های خواب در بخش غربی، هندسه پویا تری در نما ایجاد می­نماید و ویدهایی که در نمای قبلی وجود داشت را به­صورت تراس به پروژه اضافه می­کند.

در زمینه سازماندهی داخلی فضاهای مسکونی و تقسیم بندی واحدها پس از بحث و تبادل نظر و رصد بازار مسکن به  این نتیجه رسیدیم که ترکیب طبقات سه واحد در ترازهای پایین و طبقات دو واحدی در ترازهای فوقانی الگوی مناسب و قابل رقابت خواهد بود بنابراین ایده، چهار تیپ واحد مسکونی با توجه به ایجاد بهترین دید و منظر شهری و افزایش کارایی فضا با اصلاح هندسه فضا و تفکیک زون بندی خصوصی و عمومی شکل گرفت.

در همین راستا برای افزایش سطح کیفی آسایش محیطی و آرامش داخل واحدها ضمن تامین فضاهای سرویس و حمام مستقل برای اکثر اتاق های خواب تراس بعنوان یک عنصر مهم در کلیه واحد ها تامین شد و تمامی دیوارهای خارجی پروژه با استفاده از دیوارهای بلوک سبک  به صورت دو جداره با عایق پشم سنگ و شیشه­های دو جداره طراحی گردید.

لابی طبقه همکف و مشاعات پروژه در طبقات زیرزمین که شامل پارکینگ­ها می­باشد با یک طرح معماری داخلی ویژه و گرافیک مناسب پرداخت شد که حاصل آن بوجود امدن فضاهای لوکس و مدرن در کنار افزایش سطوح عملکردی بوده است.

tehran97034  

طراحی بام پروژه نیز با تقسیم بندی به دو بخش تأسیسات و بام سبز مورد بازبینی قرار گرفت.

در بخش محوطه سازی نیز با توجه به نیازهای یک مجتمع مسکونی، طراحی مسیرها و جانمایی فضاهای مورد نیازی چون طراحی فضاهای تفریحی برای بازی بچه ها و تجمع ساکنین و فضاهای خدماتی همراه با ایجاد جداره های سبز برای به حداقل رساندن دید مزاحم از اطراف و ایجاد محیطی آرام و دلپذیر انجام شده است.

در پایان سوالات مطرح شده از سوی مشاوران محترم شرکت توسعه سرمایه گذاری مطرح گردید که پاسخ­های لازم از طرف مشاور خدمت ایشان ارائه شد.

در مجموع توضیحات ارائه شده از طرف آقای دکتر تغابنی با تأیید مشاوران محترم کارفرمای پروژه همراه بود و اعلام شد که مشاور ضمن وفاداری به الگو و ایده اولیه طراحی مجموعه و حفظ اصالت طرح توانسته با بهره گیری حداکثری از سطوح پلان­­ها و معماری داخلی مناسب و پاسخگویی به نیاز بهره­ برداران، پروژه را به لحاظ اقتصادی ارتقا دهد با استفاده از نوآوری­ های انجام شده در حجم نما ها و حجم پروژه را ارتقاء ببخشد. در ادامه جناب آقای مهندس زین الدین در ارتباط با پروژه مثلث عنوان داشت پروژه بسیار متوازن است و به کانسپت مرحوم میر میران نزدیک می باشد.

tehran97035  

پس از آن جناب آقای مهندس امید بخش به نمایندگی از آتلیه اکنون توضیحات خود را در مورد بازنگری پروژه سایه که در گذشته به نام نیلوفر شناخته می شد ارائه نمود.

امید بخش عنوان داشت طراحی با توجه به محدودیت های سازه ای شروع شد، وی نکات مورد توجه در پروژه ی سایه را هویت طرح، استفاده و همچنین کنترل نور در جهات مختلف، استفاده مناسب از آجر به عنوان مصالح نما به جهت ماندگاری درازمدت و همچنین اصلاح طرح برپایه نظرات مشتریان و ساکنین بلوک های قبلی مطرح کرد .

tehran97036  

امید بخش دلیل باز طراحی را مشکلات پروژه های قدیم، مسائل مخاطبان (ساکنین فعلی و آینده ) و همچنین یافتن راهکارهای طراحی نوین با توجه به محل پروژه و نیاز ساکنین دانست.

جناب آقای مهندس زین الدین ضمن تائید طرح، پیرامون باز طراحی پروژه سایه اذعان داشت: معماری نیازمند نگرشی جامع است ، وی افزود معماری یعنی از میان جواب های مختلف یک مساله بهترین جواب را بدست آوریم.

7tehran9703

سپس جناب آقای مهندس شفیعی نیز به نمایندگی از شرکت مهندسین مشاور گروه سرمایه گذاری مسکن به تشریح معماری قطعه81-82 پروژه ستاره کیش پرداخت. 

tehran9708

وی اطلاعاتی در مورد کانسپت کلی طرح، نورگیرها، راه پله ها و همچنین مابقی موارد مطرح ساخت .اساتید کانسپت کلی طرح را بررسی و موارد لازم را مطرح نمودند.

tehran9709

در پایان جناب آقای مهندس پورکرامتی عنوان کرد: این موضوع که فضاهای طراحی شده ی شهری و علی الخصوص افرادی که در طراحی هایی که در سطح شهر میبینیم ساكن هستند از حداقل ملزومات معماری به دور می باشند ناراحت کننده است. وی افزود معماران باید در مسیری گام بردارند که فرصت توسعه شهری را به نامرغوب سازی تبدیل نکنند. در انتها وی از انطباق حداکثری اصول معماری و شهرسازی در پروژه های جاری اعلام خرسندی نمود.

tehran9707

 در پایان جلسه آقایان فرشچیان و مروج از آقای مهندس فرزین بابت دقت نظر در این امور مهم تقدیر و تشکر نمودند.

tehran9708

 

tehran97010

 


۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۹:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید