فاصله گذاری اجتماعی را اجرائی کنیم.

فاصله گذاری اجتماعی را اجرائی کنیم.
 

طرح “فاصله گذاری اجتماعی” و بعد از آن “فاصله گذاری هوشمند اجتماعی” از جمله طرح های مطرح شده در کشور ما برای مهار گسترش شیوع این بیماری است. اما این طرح چیست و به چه مواردی اشاره و تکیه دارد؟
خیلی ساده یعنی از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید. به مکان‌های تجمع افراد نروید، هیچ ملاقاتی را انجام ندهید. اگر واقعا ناچار هستید که بیرون بروید، فاصله دو متری خودتان را با افراد دیگر حفظ کنید.با این عمل می‌توانیم روند شیوع بیماری را کند کنیم. در واقع حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی باعث می‌شود موقعیت‌های کمتری پدید بیاید که ویروس فرصت داشته باشد از فردی به فرد دیگر سرایت کند.

برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی چه کار کنیم؟
اگر امکان دورکاری دارید، تردید نکنید. اما اگر نمی‌توانید سعی کنید فاصله با همکاران‌تان را زیاد کنید. ارتباطات اجتماعی در محل کار را کم کنید، ملاقات‌های غیرضروری را لغو کنید، به غذاخوری محل کار نروید و قید شب‌نشینی بعد از پایان ساعات کاری با همکاران را بزنید.
در مکان‌های تجمع مثل رستوران‌ها ، سالن‌های ورزش، کنسرت‌ها یا فستیوال‌ها حاضر نشوید. از مسافرت خودداری کنید. اگر مجبور هستید غذای آماده مصرف کنید در محل آن را نخورید. سفارش دهید و در درب منزل تحویل بگیرید. از فردی که غذا را آورده بخواهید همان پشت در غذا را بگذارد و برود تا خطر ابتلا برای هردوی شما کاهش یابد.
وقتی ناچار هستید به فروشگاه بروید این کار را در غیر از ساعات شلوغی انجام دهید. فاصله دو متری را با دیگران حفظ کنید چرا که یک عطسه یا سرفه کافی است بیماری را بگیرید.
اگر مدرسه فرزندانتان تعطیل شده است آن‌ها را به پارک یا مکان‌های تجمع نبرید. نگذارید احساس اینکه «من که سالم هستم» شما را فریب دهد.

حتی اگر احساس می‌کنید که خوب هستید، باز هم ممکن است آلوده شده باشید و ویروس را در دوره نهان خود به دیگران منتقل کنید. دیگرانی که ممکن است از قشر آسیب‌پذیر جامعه باشند و توان تحمل بیماری جدی را نداشته باشند.

۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید