«مجتبی عزیزیان» به عنوان مدیرعامل جدید گروه سرمایه‌گذاری مسکن معرفی شد

«مجتبی عزیزیان» به عنوان مدیرعامل جدید گروه سرمایه‌گذاری مسکن معرفی شد
به نقل از روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، مراسم تکریم دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل سابق و معارفه دکتر «مجتبی عزیزیان» مدیرعامل جدید شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، صبح امروز (چهارشنبه، 25 اسفند ماه 1400) با حضور دکتر «سیدعباس حسینی» معاون امور بانکی و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر «محمود شایان» مدیرعامل بانک مسکن، دکتر «محمدرضا جواهری‌تفتی» مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن و هیئت همراه، اعضای هیئت‌ مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، معاونان و مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سالن اجتماعات شرکت برگزار شد.

تودیع و معارفه مدیر عامل گروه اسفند 1400

دکتر «سیدعباس حسینی» معاون امور بانکی و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی در این آیین ضمن قدردانی از زحمات دکتر امامی، مدیرعامل سابق گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ابراز امیدواری کرد: با حضور دکتر عزیزیان و اشرافیت ایشان بر روی موضوعاتی از جمله بازار سرمایه، اقتصاد کلان و مباحث تکنولوژیک و نوآورانه که یک گلوگاه برای شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شناخته می‌شود و حمایت مدیرعامل و هیئت مدیره بانک مسکن و همچنین همراهی بدنه شرکت، شاهد موفقیت بیش از پیش گروه سرمایه‌گذاری مسکن باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برند خوشنام گروه سرمایه‌گذاری مسکن در حوزه ساختمان، افزود: گروه سرمایه‌گذاری مسکن می‌بایست یک سهم بزرگ از دغدغه دولت مردمی سیزدهم را در موضوع ساخت یک میلیون واحد مسکنونی در یک سال را بر عهده گیرد.

معاون امور بانکی و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن تنها شرکت نظام بانکی است که با تلاش و پیگیری‌های مدیران بانک توانسته به عنوان یک شرکت بانکی مجوز فعالیت از بانک مرکزی دریافت نماید؛ از این رو نیاز است با استفاده از تجربه و دانش نیروهای متخصص و تزریق نیروهای کارآمد از برند این شرکت پاسداری و صیانت گردد.

دکتر حسینی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مسکن در گروه سرمایه‌گذاری مسکن افزود: به هر ترتیبی که امکان دارد باید از فناوری‌های نوین برای صنعتی‌سازی در ساخت واحدهای مسکونی استفاده کنید تا بتوانیم بخشی از دغدغه جوانان درباره مسکن را که جزو اولویت‌های رییس‌جمهوری محترم است را مرتفع نماییم.

معاون امور بانکی و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با وجود مشغله فراوان در حوزه‌های کاری، به دلیل قدردانی از زحمات مدیران شرکت ثمسکن در این مراسم حضور پیدا کردم تا سلام گرم جناب آقای دکتر خاندوزی، وزیر محترم را به شما خوبان ابلاغ نمایم و نشان دهیم برای دستیابی به اهداف تعیین شده دولت در حوزه مسکن پای کار هستیم.

وی تاکید کرد: باید مدیریت و بدنه شرکت، یک‌دل و یک‌صدا با دکتر عزیزیان همراهی کنند تا در نهایت، موفقیت شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در حوزه ساخت و احقاق حقوق سهامداران را شاهد باشیم و در این مسیر باید از نیروی انسانی شرکت پاسداری کنیم و برای ایشان ارزش قایل شویم تا نگاه کارشناسی در شرکت حفظ شود.

 

تودیع و معارفه مدیر عامل گروه اسفند 1400

* گروه سرمایه‌گذاری مسکن در حوزه کیفیت ساخت، بسیار خوشنام است

بر اساس این گزارش، دکتر «محمود شایان» مدیرعامل بانک مسکن نیز در این آیین ضمن قدردانی از زحمات دکتر امامی در مدیریت شرکت ثمسکن، گفت: عملکرد گروه سرمایه‌گذاری مسکن با وجود تلاش مدیران و البته با توجه به برند آن، قابل قبول نبوده و با توجه به انتظارات دولت، فعالیت این شرکت باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: البته گروه سرمایه‌گذاری مسکن از منظر ساخت با کیفیت واحدهای مسکونی، عملکرد بسیار قابل قبولی دارد و در این حوزه بسیار خوشنام است.

دکتر شایان در ادامه افزود: درباره سیاست‌های دولت محترم سیزدهم و موضوع ساخت یک میلیون واحد مسکونی در یک‌سال، به استثنای بانک مسکن، سایر بانک‌ها در این رابطه به اهداف خود نرسیده‌اند و امیدواریم با افزایش تلاش‌ها در سال آتی، کشور به کارگاه بزرگ ساختمانی تبدیل شود.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه در شرح انتظارات بانک از مدیرعامل جدید گروه سرمایه‌گذاری مسکن، توجه به صنعتی‌سازی و همچنین هدف‌گذاری ساخت حداقل 50 هزار واحد مسکونی را مطرح کرد و افزود: این کارها در این شرکت شدنی است و با توجه به داده‌های موجود و اطلاع از تخصص دکتر عزیزیان در حوزه بازار سرمایه و اقتصاد کلان امیدواریم این موفقیت حاصل گردد.

تودیع و معارفه مدیر عامل گروه اسفند 1400

* باید به صورت ویژه به سوی صنعتی‌سازی حرکت کنیم

همچنین دکتر «محمدرضا جواهری‌تفتی» مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن در این آیین، ضمن قدردانی از زحمات دکتر امامی، مدیران و تمامی کارکنان گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: مشکل ما در حوزه ساختمان، ادامه روند سنتی‌سازی است، در حالی که باید به صورت ویژه به سوی صنعتی‌سازی حرکت کنیم؛ چراکه برای اجرای سیاست دولت درباره موضوع ساخت یک‌میلیون واحد مسکونی در سال، باید صنعتی‌سازی کنیم.

وی در ادامه افزود: کاهش سودآوری در شرکت‌های تابعه گروه مالی بانک مسکن قابل پذیرش نیست، زیرا اگر دقت نکنیم موفقیت‌ها کاهش پیدا کند. البته با توجه به تخصص دکتر عزیزیان درباره مبحث نوآوری و خلاقیت و همچنین با مدیریت ایشان، ان‌شاءالله سال 1401، سال شکوفایی ثمسکن باشد.

تودیع و معارفه مدیر عامل گروه اسفند 1400

* تامین مالی، چالش اصلی پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن

دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل سابق شرکت گروه سرمایه‌ گذاری مسکن در این آیین گفت: در یک‌سال گذشته که در گروه سرمایه‌گذاری مسکن بودم مسیر بسیار سختی در پیش داشتیم، اما کارهای بزرگی در این مدت انجام گرفته است. در این مدت، به عنوان نخستین قدم، شناسایی مشکلات را در برنامه کاری قرار دادیم و پس از بررسی نقاط ضعف، بهبود آنها را در اولویت قرار دادیم.

وی در ادامه افزود: تدوین استراتژی جدید، ارکان جهت‌ساز و مباحث مختلف مرتبط با افزایش market value و سودسازی برای سهامداران را در برنامه‌ریزی لحاظ کردیم که در این راستا نیز با استقرار نرم‌افزار تخصصی فروش واحدهای مسکونی، شفافیت شرکت در حوزه مالی را افزایش دادیم.

دکتر امامی با اشاره به پیاده‌سازی نرم‌افزار BPMS برای بررسی فرآیندها و همچنین رصد و پایش پروژه‌ها را برای جلوگیری از توقف و ایجاد اختلال در امور پروژه‌ها را شروع کرده‌ایم، افزود: یک اتفاق خوبی که در دوران مدیریت اخیر رخ داد، دریافت نامه مربوط به بانکی قلمداد شدن فعالیت شرکت بود که این مجوز در نظام بانکی به صورت ویژه فقط به نام گروه سرمایه‌گذاری مسکن از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است که برای ادامه فعالیت شرکت بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

مدیرعامل سابق شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در ادامه با بیان روش تعریف پروژه‌های جدید در شرکت، گفت: در دوران مدیریت یک‌ساله درباره موضوع تعریف پروژه که برای بقای شرکت بسیار اهمیت دارد، قدم‌های موثری برداشته شد و امیدوارم مسیری را که انتخاب کردیم و روشی که در گروه سرمایه‌گذاری مسکن پیش گرفتیم در مسیر موفقیت شرکت بوده باشد.

وی، حوزه تامین مالی پروژه‌ها را چالش اصلی مدیرعامل جدید شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن دانست و ادامه داد: تطویل و توقف در پروژه‌ها ناشی از عدم وجود نقدینگی است، بنابراین این موضوع و بهره‌گیری از ابزارهای مرتبط با بازار سرمایه مانند اوراق سلف، صکوک، مرابحه و ... برای تامین مالی پروژه‌ها بسیار حایز اهمیت است.

دکتر امامی در پایان سخنان خود گفت: در مدت یک سال گذشته، سعی کرده‌ام که رضای خداوند متعال را کسب کنم و ارتباط خوبی با همکاران خودم در خانواده بزرگ گروه سرمایه‌گذاری مسکن، سهامداران و نهادهای مرتبط ایجاد کنم که لازم است از همه آنها حلالیت بطلبم و برای دکتر عزیزیان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با برطرف شدن کمبودها و ضعف‌ها، به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

تودیع و معارفه مدیر عامل گروه اسفند 1400

* سیاست گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ساخت مبتنی بر تکنولوژی و ساختمان‌های ماژولار و پایدار خواهد بود

بنا بر این گزارش، دکتر «مجتبی عزیزیان» مدیرعامل جدید شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این آیین ضمن قدردانی از اعتماد دکتر «حسینی» معاون امور بانکی و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر «شایان» مدیرعامل بانک مسکن، گفت: در مدت سه سال گذشته تلاش داشتیم تا بانک مسکن را تبدیل به قطب موضوع نوآوری و استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه ساخت کنیم که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا، این موضوع ناکام ماند.

وی درباره سیاست جدید گروه سرمایه‌گذاری مسکن و تاکید بر موضوعات استفاده از تکنولوژی‌های نوین و ساخت ساختمان‌های ماژولار و پایدار، افزود: باید به سطحی از دانش دست پیدا کنیم تا بتوانیم با ترکیب فناوری‌های نوین و بهره‌گیری از مصالح جدید، صنعتی‌سازی در صنعت ساختمان تبدیل به یک الگو کنیم.

دکتر عزیزیان خواستار تعامل تمامی بدنه کارشناسی و مدیران شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به‌منظور حمایت از رویه جدید این شرکت شد و ادامه داد: با همکاری یکدیگر می‌توانیم رویه شرکت ثمسکن که مبدا اصلی بسیاری از اتفاقات نوین و مبارک در صنعت ساختمان کشور بوده را ادامه دهیم.

تودیع و معارفه مدیر عامل گروه اسفند 1400

* ثمسکن، مهد اولین‌های صنعت ساختمان است

همچنین مهندس «هادی کهولی» عضو هیئت‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این آیین با اشاره به شناخته شدن ثمسکن به عنوان قلب تپنده صنعت ساختمان، گفت: اولین‌های بسیاری در صنعت ساختمان در گروه سرمایه‌گذاری مسکن به وجود آمده است و ذی‌نفعان اصلی ما که همانا مشتریان واحدهای مسکونی ما هستند، از کیفیت محصولات ما بسیار راضی هستند.

وی با تاکید بر سابقه بسیار مثبت این شرکت در مباحث توسعه شهرها و ساخت اولین آپارتمان‌ها در شهرهایی مانند یزد و زنجان و ...، افزود: امید داریم با حضور دکتر عزیزیان و حمایت‌های بانک مسکن، روند پایدار شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن همچون گذشته ادامه یابد.

تودیع و معارفه مدیر عامل گروه اسفند 1400

* ورود ثمسکن به رده شرکت‌های جهانی

دکتر «حمیدرضا شیرزاد» معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیز در این آیین به نمایندگی از تمام کارکنان شرکت در سخنانی تاکید کرد: شرکت ثمسکن طی سال‌های دهه 90، دچار مشکلاتی شده بود که منجر به کاهش شدید حجم تولید واحدهای مسکونی و به نقطه سر به سر حیات رسیده بود که با تغییر مدیریت و ورود دکتر روزبه ظهیری‌هاشمی، طرح آباد که افزایش کمی محصولات شرکت بود، آغاز شد و در مدت زمان سه سال گذشته، حجم تولید شرکت از 3 هزار واحد مسکونی به تیراژ 12 هزار واحد رسید.

وی ادامه داد: با ورود دکتر امامی در صدر مدیریت شرکت، کارهای بسیار خوبی در شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به سرانجام رسید که مهم‌ترین آنها، تدوین استراتژی‌های جدید شرکت مبتنی بر طرح سودآوری (Profit Plan) برای استیفای حقوق سهامداران عمده و خرد و البته ترمیم وجهه و برند شرکت و حفظ سطح تولید محصولات است.

دکتر شیرزاد با اشاره به ورود شرکت ثمسکن به رده جهانی با توجه به ارتقای رتبه کسب شده در میان شرکت‌های برتر کشور، افزود: البته کارهای بسیاری هنوز باقی مانده است که امیدواریم با حضور دکتر عزیزیان و پشتیبانی بانک مسکن و گروه مالی بانک مسکن بتوانیم این روند را ادامه دهیم و اقدامات بزرگی را به منصه ظهور برسانیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در ادامه با تاکید بر ویژگی‌های شخصی و رهبری دکتر امامی در اداره امور شرکت، تصریح کرد: خصیصه اصلی مدیرعامل سابق شرکت، حسن خلق همراه با سلامت و فداکاری بسیار ایشان است که منجر به باقی ماندن نام نیک از ایشان در تاریخ شرکت می‌شود.

تودیع و معارفه مدیر عامل گروه اسفند 1400
تودیع و معارفه مدیر عامل گروه اسفند 1400
تودیع و معارفه مدیر عامل گروه اسفند 1400

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید