مقاله مقایسه هزینه اجرای دیوار با بلوک پرین با بلوک های لیکا و 3D-Panel

مقاله مقایسه هزینه اجرای دیوار با بلوک پرین با بلوک های لیکا و 3D-Panel

روشهای ساخت قدیمی و استفاده از مصالح سنتی که نشانی از آن را در هیچ یک از کشورهای پیشرفته نمی بینیم، منجر به از بین رفتن تدریجی منابع طبیعی بدون جایگزین و  وارد شدن خسارات شدید در ابعاد ملی خواهد شد. به دلیل قرار گیری کشور ما بر روی گسل های فراوان و فعال و همچنین مصرف بالای  انرژی در کشور، باید همه سازه ها در هر ابعادی و با هر نوع کاربری حداقل در برابر زلزله و مصرف انرژی، بهینه سازی شوند. از آنجا که سبک سازی به صورت مستقیم، منجر به کاهش مخاطرات زلزله می گردد در سالیان اخیر، خوشبختانه تکنولوژی های سبک سازی که نیاز به سرمایه گذاری بالا داشته  به کشور وارد شده است. تکنولوژی تولید بتن هوادار اتوکلاو شده ( به صورت بلوک و پانل)  یکی از همین معدود کارخانجات و دانش های روز علم ساختمان است که در سالهای اخیر به کشور وارد شده است. جهت اجرای پروژه های شار نیز با توجه به حجم بالای پروژه نیز تصمیم گرفته شد که در خصوص بکارگیری بلوک های بتن اتوکلاو تحقیق شود. لذا با بررسی های اولیه مشخص شد یکی از کارخانه های در حال فعالیت در این حوزه، کارخانه بلوک پرین آمود می باشد. با هماهنگی های اولیه از این کارخانه بازدید شد که جزئیات مربوطه در این مقاله ارائه شده است.

در این مقاله ابتدا ویژگی ها و نحوه تولید این بلوک ها شرح داده می شود سپس در ادامه در خصوص نحوه اجرا ،نکات اجرایی که باید مورد توجه قرار بگیرد  و سایر تولیدات نیز توضیح داده می شود.  همچنین هزینه و مزایا و معایب اجرای دیوارهای یک پروژه نمونه نظیر شار صدار با بلوک های پرین با سایر مصالح نظیر بلوک های لیکا و 3D-Panel مقایسه شد.

این مقاله حاصل تحقیق و بررسی دکتر مسعود جباری و مهندس نیما مقتدر نژاد میباشد و شما میتوانید متن کامل مقاله را از لینک زیر دانلود نمائید. 

 

 

 

۹ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید